Tandrensning

Forebyg skader og huller på dine tænder

Bestil tid til Tandrensning hos Tandlægerne på Kongevejen i Virum

Bevar dine tænder med regulær tandrensning hos Tandlægerne i Kongevejen

Hvor hyppigt bør man planlægge en tandrensning?

Der er ingen faste regler for, hvor ofte en tandrensning er nødvendig. Det vurderes individuelt. Hvis du omhyggeligt plejer dine tænder og tandkød, kan en årlig tandrensning hos tandlægen normalt være tilstrækkelig.

Men hvis du lider af tandkødsbetændelse på grund af dårlig mundhygiejne, kan det være nødvendigt med hyppigere besøg hos tandlægen.

Det er altid en god idé at følge tandlægens råd og anbefalinger vedrørende hyppigheden af tandrensninger for at forebygge tandsygdomme og tandproblemer.

Vi tilbyder 100 % smertefri tandrensning. Du kan dermed trygt komme forbi klinikken til den planlagte behandling uden at skulle være bange for at gå herfra med mange smerter og en dårlig oplevelse rigere.

Tandrensning

Hvilke tandsygdomme kan man forebygge med tandrensning?

Muligheden for at forebygge smertefulde og omkostningsrige tandsygdomme og tandproblemer bør fange enhver persons interesse.
Når man først har udviklet en tandsygdom af en art, kræver det behandling, som både kan være smertefuld og dyr. Hvis du ønsker at undgå dette, bør du overveje at få udført en professionel tandrensning.

Forebyggelse af tandproblemer er grundlæggende ikke kompliceret. Faktisk kan de fleste problemer forebygges med god mundhygiejne. Som nævnt tidligere er det vigtigt at børste tænder to gange om dagen og bruge tandtråd.

Tandrensning, kombineret med generel sund mundhygiejne, kan hjælpe med at forebygge en række problemer, herunder:

- Tandkødsbetændelse
- Huller i tænderne
- Paradentose

En mere omfattende tandrensning kan blive påkrævet

En udvidet tandrensning kan blive nødvendig i visse tilfælde.
Normalt vil en almindelig tandrensning, der fokuserer på fjernelse af plak og hårde belægninger, være tilstrækkelig.
Hvis der er tegn på begyndende paradentose, kan en udvidet tandrensning blive overvejet. Her vil fokus udvides til også at inkludere fjernelse af misfarvninger på tandkronerne og i pochen. I visse tilfælde kan en tandrodsrensning også være en passende behandling.

Hvis der ikke er tegn på problemer, vil den traditionelle tandrensning, der normalt udføres én gang om året, medmindre andet er aftalt, være tilstrækkelig.

Behovet for den ene eller anden form for rensning vil blive vurderet efter en kort undersøgelse. Hvis det er tid til din årlige tandrensning, kan du nemt booke en tid online.